sluiten

Ongeacht de uitdaging, Frans heeft de oplossing!

Naam: Frans Staal
Leeftijd: 24 jaar
Functie: Accountmanager
Bij Streamads sinds: september 2019

Waarom streamads?
Ik voetbal al jaren met Erik, een van de oprichters van Streamads. Erik wist dat ik mijn afstudeeronderzoek heb gedaan bij een grote multinational en hij kent mij: hij weet dat ik graag in een organisatie werk waar ik direct resultaat zie van mijn werk. Dat maakt Streamads zo’n goed bedrijf voor mij. Ik werk sinds september fulltime bij Streamads, maar al sinds de zomer ben ik er een dag in de week, om de technische aspecten van ons product goed te leren kennen. Die maandenlange opleiding was zeer leerzaam. Streamads heeft grote klanten, waar we heel nauw mee samenwerken. De technische kennis die ik in die eerste maanden heb opgedaan maakt dat ik nu de oplossingen kan bedenken voor klanten die online video advertising inzetten.

Wat breng je mee?
Ik heb Commerciële Economie gestudeerd en bij zowel multinationals als startups gewerkt. Die ervaring in grote en kleine organisaties heeft mij veel geleerd over processen en vooral over het belang van persoonlijk contact. Ook mijn eerste opleiding, de Hotelschool, heeft mij gevormd: daar leer je oplossingen te vinden, wat de uitdaging ook is.

Wat doe je bij Streamads?
Bij Streamads ben ik accountmanager. Dat betekent dat ik klanten van Streamads adviseer over de effectieve inzet van video advertising. Voordat ik de mogelijkheden schets, wil ik eerst helder krijgen wat de strategie van de klant is. Het begint bij het vaststellen van het doel van de advertising: vervolgens kunnen wij een op maat gemaakte campagne bedenken.
Ook voor kleine en middelgrote bedrijven zijn er heel innovatieve en creatieve kansen met online advertising. Door de technische kennis die ik eerder bij Streamads heb opgedaan, kan ik samen met klanten een effectieve strategie bedenken.

Welke ontwikkelingen zijn interessant voor Streamads?
Natuurlijk zijn Facebook en Google de absolute reuzen als het om online advertising gaat, maar het is intrigerend om te zien hoe meer en meer bedrijven inzien dat adverteren via die giganten niet zaligmakend is. De kennis en expertise van Streamads weegt zwaarder dan de omvang van Facebook en Google. Niet alles is in algoritmen te vangen.
Ik verwacht dat contextual targeting nog belangrijker gaat worden: dat betekent dat klanten heel goed willen weten in welke omgeving hun advertentie wordt getoond. Niet alleen de website is dan belangrijk, maar ook het artikel waarin de advertentie staat. Nu juist dat is iets waar Streamads de afgelopen jaren heel veel kennis over heeft opgebouwd. Content is king, zegt men altijd, maar ik ben overtuigd van het nieuwe adagium: Context is king.

Wat drink je op de vrijdagmiddagborrel?
Het liefst fluitjes.

NIVEA infographic
In samenwerking met NIVEA hebben we een campagne opgezet aan de hand van een handgeselecteerde sitelist. Deze sitelist heeft geleid tot een zeer mooi resultaat! Zie onderstaande infographic [...]
Klaar om ons te spreken