sluiten

'Binnen een week vond ik mijn droombaan', Daniëlle over haar eerste job.

Naam: Daniëlle Schultz

Leeftijd: 21 jaar oud

Functie: Accountmanager

Bij Streamads sinds: April 2019

Waarom Streamads?

Na een jeugd in Eindhoven en een studie in Den Bosch wilde ik in de mediawereld werken. Dan is er één stad waar het gebeurt: Amsterdam. Ik heb geluk gehad, want binnen een week had ik een prachtig huis én mijn droombaan gevonden.

Bij Streamads krijg ik de vrijheid om zélf invulling te geven aan het contact met klanten. Dat vind ik belangrijk, want die relaties kunnen heel verschillend zijn. De informele sfeer in de mediawereld past goed bij mij, al ligt mijn focus ook op de uitkomst onder de streep: wat zijn de resultaten die wij onze klanten kunnen bieden?

Wat breng je mee?

Vrijheid gedijt bij zelfdiscipline. Ik vind het prettig dat ik geen baas heb die mijn dag uittekent, maar dat betekent dat ik het zelf moet doen. Dat vraagt pro-activiteit en overzicht. Verder vind ik het belangrijk om goed te luisteren naar de wensen van een klant, want alleen als die helder zijn, kan ik goed adviseren.

De studie International Business in Den Bosch heeft mij de B2B-markt leren kennen. Daardoor heb ik internationale ervaring opgedaan in Sydney en Valencia en dat zorgt ervoor dat ik mij snel thuis voel in heel verschillende bedrijfsculturen.

En tijdens de lunch zet ik wel eens mijn Brabantse accent aan, dat doet het goed bij de Amsterdammers bij Streamads.

Wat doe je bij Streamads?

Als accountmanager vind ik de beste manieren om online te adverteren, die passen bij de doelstelling van de klant. Dat betekent in de praktijk dat ik overleg met mensen die werken als online marketingmanager en digital consultant bij mediabureaus en directe klanten. Dat proces begint altijd met goed onderzoek: wat is het doel en wat zijn de mogelijkheden? Om wat jargon te gebruiken: elke organisatie heeft een andere digital readiness. Het is mijn vak om daar overzicht van te krijgen en de beste oplossingen aan te dragen. Dat begint met goed luisteren en strategisch denken. Daarna komt de creatieve oplossing vaak vanzelf.

Welke technologische ontwikkeling is interessant?

Toen online video nog in de kinderschoenen stond, en dat is niet eens zo gek lang geleden, was bewegend beeld genoeg. Nu is de ontwikkeling te zien dat advertenties met dynamische video’s, interactieve content dus, nog beter worden gepersonaliseerd. Ik ben nieuwsgierig naar de komst van innovatieve technologieën zoals augmented reality.  De creatieve kant van online video heeft de toekomst, zien we bij Streamads. Daar liggen grote kansen voor vooruitstrevende adverteerders.

Wat drink je op de vrijdagmiddagborrel?

Op kantoor een Heineken, want dat staat altijd koud. Maar als we daarna naar de kroeg gaan hou ik wel van een Gin-Tonic.

 

Klaar om ons te spreken