sluiten

“Ik probeer boodschappen in één oogopslag duidelijk te maken.” Folkert van Zadelhof over zijn eerste fulltime job.

Naam: Folkert van Zadelhof
Leeftijd: 25 jaar
Functie: Creative & marketing  Executive
Bij Streamads sinds: september 2018

Waarom streamads?
Ik ga iedere dag met plezier naar mijn werk. Dit had ik als student van te voren nooit gedacht. Dit komt door het jonge team waarin ik werk en de gezellige sfeer. Doordat Streamads een klein groeiend bedrijf is, valt er gewoon veel te leren. Mijn collega’s luisteren naar mijn inbreng en hier wordt vaak ook iets mee gedaan. Ik krijg de kans om mezelf te blijven ontwikkelen.

Ik heb de opleiding Commerciële Economie gedaan, met als afstudeerrichting Ondernemerschap. Voor mijn eindstage kon ik aan de slag bij Streamads en eigenlijk ben ik er blijven hangen. De stap van student naar fulltime baan leek me vooraf nogal groot. Nu is de overgang heel fijn en vind ik het eigenlijk leuker dan studeren.

Wat breng je mee?
Tijdens mijn eerste opleiding als industrieel productontwerper heb ik mijn creatieve kant ontwikkeld. Dit heeft een fijne uitwerking gehad op de rol waar ik nu zit. Op marketing gebied komt namelijk het visueel denken goed van pas. Ik ben echt een beelddenker en deze gedachten probeer ik te visualiseren.

Wat doe je bij Streamads?
Op mijn tweede werkdag viel het mij op dat mijn collega’s veel moeite hadden met het aanpassen van een creatie van de klant. Aangezien ik veel ervaring heb met een aantal creatieve programma’s van Adobe heb ik vanaf dat moment alle creatieve taken naar mezelf toegetrokken. Mijn plaats binnen het bedrijf verschoof toen van de salesafdeling naar de marketingafdeling, maar wel met nog steeds een sales ondersteunende rol.

Ik houd me dagelijks bezig met creatieve uitingen. De ene dag ligt mijn focus op het vormgeven van de nieuwsbrief of het ontwikkelen van een infographic, terwijl ik de andere dag bezig ben met het opbouwen van een case. Mijn hoofdtaak is het optimaliseren van reclame video’s van klanten voor online gebruik.

‘Wow, nice! Dit willen we inzetten’, kreeg ik laatst terug van een klant nadat ik hun televisiecommercial had geoptimaliseerd. Daar doe ik het voor.

Welke ontwikkelingen zijn interessant voor Streamads?
Ik zou het heel vet vinden als we in de toekomst zelf video’s gaan creëren voor klanten. Wij zijn specialist op het gebied van online video, dus het lijkt mij heel mooi om te kunnen adviseren in hoe een video perfect aansluit op online kanalen.

Daarnaast zie ik wel een toekomst voor me waarin Streamads zijn eigen techniek bouwt. Dat we de juiste  mensen in huis hebben om onze eigen interactieve studio te bouwen, waardoor we geen techniek meer hoeven te leasen. Eigen techniek bouwen betekent ook dat je de klant meer mogelijkheden geeft. Ik zie het al helemaal voor me. De klant die zelf aanpassingen naar wens kan doorvoeren.

Wat drink je op de vrijdagmiddagborrel?
Een Heineken. Al zou een Corona met een limoentje ook wel eens lekker zijn.

Is jouw video geschikt voor digitaal gebruik?
Terwijl online video razendsnel groeit, maken adverteerders met hun video’s nog vaak dezelfde fouten. Hier delen wij onze allerbeste tips: de vijf gouden regels voor online video advertising. [...]
Klaar om ons te spreken