sluiten

“We zijn een volwassen partij geworden” Floris Smit over zijn job binnen Streamads

Naam: Floris Smit
Leeftijd: 28
Functie: Accountmanager
Bij Streamads sinds: september 2015
Opleiding: bedrijfskunde

Waarom Streamads?
Twee jaar geleden koos ik voor Streamads omdat ik zag dat er nieuwe kansen en uitdagingen lagen. Juist omdat het een klein, dynamisch bedrijf is.

En dat is meteen ook de kracht van Streamads. Het is een jong, ondernemend team dat goed samenwerkt en daardoor snel kan inspelen op veranderingen en nieuwe kansen.

Inmiddels zijn we een volwassen partij geworden. Twee jaar geleden was ik de eerste werknemer. Nu zijn we met zes man en kennen ze ons in de markt.

We werken hard om mooie resultaten te halen. Als dat lukt, geeft dat voldoening. Ik ben trots dat ik daar onderdeel van uitmaak. We hebben heel veel lol en creëren vette dingen voor klanten. Daarnaast doen we leuke dingen met het team. Afgelopen november zijn we bijvoorbeeld naar Abu Dhabi geweest om daar de Formule 1 te kijken.
Wat breng je mee?
Tijdens mijn studie bedrijfskunde heb ik stage gelopen bij TMG en bij reclamebureau DDB. Van daaruit ben ik bij online marketing bureau OMG terechtgekomen. Daar had ik een ondersteunende sales functie. Bij Streamads kon ik meteen aan de slag als account manager.

Ik hou wel van een geintje en kan goed met mensen opschieten. Dat is zeker iets wat ook van pas komt in mijn contact met klanten. Ik investeer dan ook graag in een goede klantrelatie en wil altijd het beste resultaat voor mijn klanten behalen.
Wat doe je bij Streamads?
Ik ben verantwoordelijk voor het contact met klanten en mediabureaus. Mediabureaus zijn daar wel het grootste deel van. Het leukste vind ik dat ik van A tot Z bezig ben met de klant.

We hebben nu ook een eigen studio, waar we video’s kunnen ombouwen. Ik vind het super leuk om zelf op maat gemaakte video’s te maken en zo blijf ik op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Daardoor kan ik goed inspelen op de wensen van klanten. Ik zie het echt als maatwerk voor de klant.
Welke technologische ontwikkelingen zijn interessant voor Streamads?
De markt verschuift steeds meer naar programmatic advertising, het wordt voor de adverteerder steeds gemakkelijker om zelf media in te kopen.

Video blijft natuurlijk groeien. Kijk alleen al naar alle verschillende formaten. Ik praat nu al over heel andere formaten dan een jaar geleden. Bijvoorbeeld een square of vertical video. Daar testen we volop mee.

Ik verwacht ook dat video en TV steeds meer naar elkaar toe gaan bewegen. Bij online video ads kun je veel meer de interactie met de gebruiker zoeken dan bij TV reclames. Zo kunnen ze elkaar aanvullen.
Wat drink je op de vrijdagmiddagborrel?
Een fluitje. Nou ja, meestal blijft het niet bij één.

Klaar om ons te spreken